Kirjalansalmen silta ja vähän muutakin

Julkaistu:

Samoin ne opasteet, joissa kerrottiin kahdella kielellä rajoituksista, vaan eipä tainnut tulla taulujen laittajille mieleen kuljettajien kielitaito, joihin kuuluu melkeinpä ainoastaan venäjä. Hyvin harvat osaavat englantia, joten tauluista ei ollut juurikaan mitään hyötyä. Nopeusrajoitukset ovat ainakin

Venäjällä ajaessa suuntaa antavia, joita ei tarvitse välttämättä noudattaa.

Minkä tähden rajoituksia ei heti maalattu tiehen, vaan laitettiin liikennemerkki sen sijaan? Vielä ihmettelen niitä tauluja, jotka näyttävät nopeuden sillalla kahdessa eri paikassa. Mitä ne auttavat tähän tilanteeseen?

Nyt kun ollaan menossa kohti sillan hajoamista, huudetaan ministeri apuun, jospa häneltä löytyisi takataskusta rahat uuteen siltaan. Viiden vuoden kuluttua pitäisi rakentamisen alkaa. Se on muuten pitkä aika, eli toivoa sopii, että silta on kunnossa 5 vuoden kuluttua, ainakin teollisuutta varten.

Ja sitten paras viimeiseksi eli tapaus Arkea tuli maksamaan kaupungille 330 000 euroa verorahoja, eli huonosti toimittu, kun halvalla saatiin. Rantatiekin olisi paremmassa kunnossa samalla rahalla, kun tuo metrihinta olisi ollut 250 euroa. Millä periaatteella tämä uusi ruokapalvelu toimii, eli onko se osakeyhtiö vai mitä muuta ja mitä sen perustaminen maksoi? Johtavatko jäljet uuteen Arkeaan, jää nähtäväksi.

Koska muuten päämaja tulee valmiiksi, kun käsityönä tehty laatoitus luulisi jo riittävän. Mikä on hinta koko remontille näin rahapulan aikana?

Tapio Karikko