Archipelago Technics muuttaa toimintaansa: “IT on osa jokaisen arkea ja siitä pitää pystyä puhumaan avoimesti ilman, että kukaan kuuntelee”

kunddisk, två herrrar
Positiivinen rakennemuutos. Uudelleenjärjestelyn kautta asiakkaan on mahdollisuus saada 100-prosenttisesti asiakkaaseen keskittynyt työntekijä. Kuvassa Kasper Kronberg ja Kalle Jonsson.
kunddisk, två herrrar
Uudelleenjärjestelyn kautta asiakkaan on mahdollisuus saada 100-prosenttisesti asiakkaaseen keskittynyt työntekijä. Kuvassa Kasper Kronberg ja Kalle Jonsson. Kuva: Malin Johansson.
Julkaistu:

1.1. alkaen IT-yhtiö Archipelago Technicsin asiakas-palvelu kassalla palvelee vain ajanvarauksella - paitsi lauantaisin, jolloin voi vielä saada pika-apua.

– Sen sijaan käytämme enemmän resursseja kotikäynteihin, jotta voimme tarjota mahdollisimman henkilökohtaista ja joustavaa palvelua, sanoo Archipelago Technicsin toimitusjohtaja ja perustaja Kasper Kronberg.

Kronberg kertoo, että uudelleenjärjestelyn kautta asiakkaan on mahdollisuus saada 100-prosenttisesti asiakkaaseen keskittynyt työntekijä. Hän kertoo edelleen, että henkilökohtaisen palvelun tarjoaminen kassalla on ollut haastavaa, kun elinkeinoelämässä tapahtuu niin paljon ja asiakkaita on paljon, jotka samalla tarvitsevat apua ja tukea erilaisissa IT-asioissa. Monet paikalliset yritykset ovat Paraisten keskustan lähellä, Ålöntie 7:ssä, sijaitsevan Archipelago Technicsin asiakkaita.

Lauantaisin saa vielä nopeaa apua kassalla

– Varaamalla ajan asiakaspalveluun taataan henkilökohtainen palvelu kaikessa rauhassa, ja jos nyt on niin, että on lirissä, niin ei tarvitse kuin saapua paikalle, Kronberg sanoo ja huomauttaa, että lauantaisin saa vielä nopeaa apua kassalla.

Hän korostaa, että kyseessä on positiivinen rakennemuutos, joka hyödyttää myös asiakasta kaikin tavoin ja helpottaa myös monien iäkkäiden asiakkaiden elämää, kun kotikäynteihin panostetaan enemmän. Kronberg kertoo, että monesti kyse on unohtuneista salasanoista ja liittymistä, jotka ovat lakanneet toimimasta, ja silloin on usein kuitenkin täytynyt mennä asiakkaan kotiin selvittämään ongelmaa.

– Se on ollut monelle rasittava hetki, sillä jonossa voi olla kolme tai neljä asiakasta odottamassa vuoroaan, jolloin salasanojen muistaminen ei aina ole niin helppoa.

"Sinun ei tarvitse hävetä"

Samalla parannetaan tietosuojaa ja saadaan vesitiivimpi järjestelmä, sillä yhtiössä on viisi vakituista työntekijää ja kolme uutta tulokasta, joilla kaikilla voi olla samaan aikaan erilaisia ??asiakkaita ja ongelmaratkaisuja.

– Ei ole väliä, oletko nuori vai vanha, IT on osa jokaisen arkea ja siitä pitää pystyä puhumaan avoimesti ilman, että kukaan kuuntelee. Sinun ei tarvitse hävetä, Kronberg korostaa.

Archipelago Technicsillä on asiakkaita kaikkialla Varsinais-Suomessa ja vuonna 2019 yrityksellä oli lyhyen ajan liike myös Turussa, mutta se ei osoittautunut kannattavaksi. Kronberg kertoo, että homma toimii hyvin Turun alueen asiakkaiden kanssa, sillä kaksi hänen työntekijästään asuu Turussa ja voivat helposti yhdistää työmatkat asiakasvierailuihin. Ostoksia kaupasta voi tehdä kuten ennenkin.

– Asiakkaat ovat edelleen aina tervetulleita tekemään ostoksia ja jättämään tai noutamaan töitä.

Etätukea saa soittamalla palvelunumeroon* 0600 15252 (ma-pe 9-17 ja la 10–14, 1,98 €/min + pvm/mpm, muina aikoina 3,96 € + pvm/mpm) *paitsi sopimusasiakkaat. Archipelago Technics on myös Facebookissa: facebook.com/archipelagotechnics. Varaukset ja muut asiat: 0405829704.

Malin Johansson

Käännös: Tuuli Meriläinen