Saaristolla on nyt oma brändi ja oma verkkosivusto
Tämä on mielipidekirjoitus, mielipiteet ovat kirjoittajan omat.
Saariston matkailuun liittyvän tiedon löytäminen nousi esiin Lotta Laaksosen mielipidekirjoituksessa 3.2.
Kuva saaristosta koko maailmassa ainutlaatuisena matkakohteena on aiemmin puuttunut, ja tieto alueen monipuolisista matkailuelämyksistä on ollut melko hajallaan useissa paikoissa.
Nyt tilanne on muuttunut Visit Turku Archipelagon joulukuussa julkaisemien Saaristo-brändin ja Saaristo.fi-verkkopalvelun myötä.
Saaristo-brändi kertoo alueen tarinaa tavalla, joka innostaa kansainvälisiä matkailijoita löytämään alueen uutena, kiinnostavana kohteena. Tavoitteena on rakentaa Saaristosta Suomen matkailun uusi kärkituote.
Uusi verkkosivusto Saaristo.fi kokoaa yhteen saariston tarinat, palvelut ja elämykset. Sivusto tulee tekemään alueesta merkittävästi aiempaa paremmin löydettävän ja ostettavan. Sivustolta löytyy myös tekoälyavusteinen assistentti, joka on koulutettu tarjoamaan tietoa alueesta ja muun muassa liikenneyhteyksistä matkailijoiden kysymyksiin vastaamalla. Sivuston käytettävyyden ja sisältöjen kehitys varmistetaan jatkossa merkittävin panostuksin.
Lisää Saaristosta osoitteesta www.saaristo.fi ja Instagramissa @saaristo_finland